Ännu ett inlägg, jag är fan stolt

Ny dag och jag lyckas göra ett till inlägg :)
 
Ja, ni. Förkylningen har blivit värre, halsen är som ett litet rivjärn och växer sig större och större. Näsan har öppnat ALLA vätskekanaler. Så detta känns toppen just nu. Lite ironisk är jag nog ;)
 
Men förkylningen gjorde inte mig handlingsförlamad igår utan jag städade badrummet, bakade bröd, plockade undan tvätten och fixade lite matlådor att frysa ner.
Japp, jag har problem med att sitta still och bara ta det lugnt, just nu iaf :)
 
Men den här morgonen har varit lugn, än så länge.
Har bara ätit frukost och bäddat sängen och snytit mig hundra gånger, än så länge.
 
Väntar på att klockan ska slå 9 så jag kan ringa ett samtal och sen tänker jag plocka ut mattorna och dammsuga huset och känner jag att energin finns kvar så tänker jag torka golven.
För att lyckas med det så måste jag nog tvätta moppen först. Den ser förjävlig ut och luktar inte gott.
 
Allt detta tänkte jag göra enbart för vi får besök från något slags hemlarms bolag ikväll och då kan man ju ha det lite fint när utomstående kommer ;) haha
 
Annars så ska jag bara slipa dem där jäkla stolarna som jag var knasig nog att bestämma mig för att fixa :)
Slipningen är det drygaste, men jag kan ju inte börja med det roliga förrän det är klart.
Och det roliga är att måla :)
Jag har även fått idéer om att spray lite annorlunda färg uppe på stolsryggen. En slags ljus brun nyans, men inte bara att spraya färg utan jag ska spraya på en tygbit av spets för att på så vis få en lite mer annorlunda still på dem.
Jag får lägga ut bild sen när jag väl har blivit klar.
Jag har knäppt kort på stolarna nu i början och ska knäppa kort när dem är slipade.
Sen efter målningen och sen när dem är klara, efter sprayningen alltså :)
 
Men nu tänker jag plocka ordning i köket och sen så ringa det där lilla samtalet, sen så tänker jag börja med mina små sysslor för dagen :)
 
Hoppas er tisdag blir bra :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0