Helgen hos mamma

Helgen är över, vilket känns bra. 
Idag så tänker jag enbart vara hemma, om det inte är något jobb så att säga. 
En långpromenad är väl det enda jag kan tänka mig göra utanför lägenheten. 

Det har varit en mörk helg på sätt och vis, då vi tog bort vår älskade Molly i torsdag och begravde henne så var det inte lätt att hålla det positivt i helgen. 
Man förväntade sig att se henne när man var hos mamma och mysa med henne när man tog det lugnt. 
Men vi vet att hon mår bättre där hon är nu, men det är ändå tungt för oss här nere på jorden utan henne. 

Jag var på trubadurafton i lördags på Brorsans och tittade på folk som skämde ut sig ;)
Jag märkte att alkohol inte tog på mig så jag gav upp efter ett tag, det var lättare så. 

Däremot tror jag att jag har åkt på en lätt förkylning efter den kvällen, halsen ville inte riktigt hänga med igår i kyrkan då vi sjöng. 
Och idag så hostar jag och det "skaver" i halsen. 

Vad mer ska jag berätta? 
Jag bakade en stor amerikansk chokladtårta i lördags hos mamma, riktigt sockerchock ;)
Men den var helt underbart god :)


Nu tänker jag bädda sängen och sen ska jag väl dammsuga lägenheten så det känns skönare att vara här hemma. 

Mammas lilla kattunge, Smulan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0