Teknik

Ligger till sängs igen, ska strax sova då, imorgon bitti så har man 3 larm på mellan halv 7 och 7.
Ut i fall man blir inkallad att jobba på morgonsidan, om inget händer så somnar man om till 8 innan man rör på sig lite lätt :)
Så ser mina rutiner ut på vardagarna. 

Imorgon ska jag arbeta med lite papper igen och försöka få ordning på "torpet".
Man kanske ska ta sig en tripp till Gimo och hälsa på faster... Får se vad som händer :)

Jag har börjat drömma om att lägga ner allt tekniskt, om man bara skulle ha en enkel hemtelefon och skita i allt som har att göra med moderniteter. 
Alltså lägga ner alla sidor och användarnamn man har där ute i "cyberspace", och leva ett mer aktivt liv med människor och kanske använda tiden till annat. 
För börjar man räkna på hur mycket tid man lägger ner på nätet så kommer man nog få grå hårstrån.  
Jag har sakta börjat dragit ner på vissa saker, använder inte telefonen helst när jag är med någon. Kan även lämna den hemma om jag ska på affären, stänger av ljudet lite då och då för att slippa höra den och inte bli stressad. 

Min dröm är att få lägga ner allt, men tyvärr blir det svårare att hålla ett jobb speciellt ett som jag har nu. Då jag får mina arbetspass via sms och jag måste gå ut på nätet för att lägga mig tillgänglig. 
Kanske ska byta karriär för att kunna lyckas med det. 
Det skulle vara helt underbart att få göra så iaf. 

Under min cykelsemester så kanske man ska lämna telefonen avstängd och bara använda en vanlig kamera vid fotografering. Allt för att dra ner på tekniken :)

Det skulle vara ett häftigt experiment om jag kunde göra detta för en vecka för att testa mig själv. Troligen skulle jag stortrivas med det :)

Nej, lite sömn nu kanske :)

Mormor på väg in i kyrkan för gudstjänst. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0