En halvdags ledigt

Ja, kulturnatten kom och gick. 
Köket var öppet till 10-11 någon gång och vi själva hade bara öppet till 2.
Det var en tung med ändå en skön dag, man kunde klappa sig själv på axeln efteråt :)

I söndags så fick jag HELA 5 timmars sömn innan det var dags för mig att kliva upp igen. 
Kände mig riktigt jävla mör, men jag höll tanken på att få komma hem i bakskallen hela dagen. 

Idag så har det blivit frukost(bestående av kex och bullar med saft) hos mormor, sen så blev det lunch+efterrätt med David på Brorsans. 
Sen så hängde jag där resten av dagen då jag faktiskt bara hade schemat att fixa kvar på dagens lista. 
Sen så har jag myst med Knutte resten av dagen, jag har fått känt hur det är att ta hand om en höggravid kvinna en hel dag ;)
Knutte har pajat ryggen så illa att hon stönar när hon går, samt att hon vaggar fram :) haha. 
Tycker synd om lilla gumman, men vi försöker alltid se det positiva i allt. 

Nu under kvällen så har vi myst med lite ost och kex, vindruvor, melon, öl och juice. Sandra var också med på ett hörn :)
Ölen var riktigt spännande, Young's Double Chocolate Stout. 
Visst vi kände en liten ton av mörk choklad, men det var den brända smaken av kaffe som dominerade den helt. 
Det var inte fyllig och mustig som man trodde den skulle vara. Utan den var väldigt lätt och jag kände verkligen inte av mycket humle i den, vet inte om det är ett plus eller inte. 
Sen så var eftersmaken lite udda, det var då man märkte att man drack en öl. Men det är helt klart godkänd från vår del. 
Väldigt enkel att dricka om man är ute efter en stout och samtidigt gillar kaffe. 

Vi tittade även på en film medan vi myste, Laxfiske i Jemen av Lasse Hallström. 
Jag har faktiskt längtat efter den filmen, men har inte riktig haft turen med mig. 
Helt enkelt sevärd om man inte är ute efter det enkelspåriga i filmer och kan tänkas sig njuta av något lite annorlunda ibland.

Nu tänker jag sussa då jag har oturen att jag måste kliva upp 8 för att hinna ta mig till jobbet och fixa en massa innan mitt extra pass för veckan börjar. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0