Granen har dött

Ja, det är officiellt nu. Det har varit VÄLDIGT lugnt denna jul och nyår på jobbet.
Får se om det är händer något imorgon(nyårsdagen).
Vi har haft lite bokningar och så, men det har inte varit så extremt mycket :)
Men jag slog fast att vi skulle skippa att sopa och skura, annars hade jag aldrig kommit hem i tid till Bingolotto.
Jag går hellre till jobbet en halvtimme tidigare för att fixa det imorgon :)

Jag gick sen över till mormor och morfar och mumsade lite på mat och drack lite öl :)
Mormor och jag satt och väntade på VÅRA nummer på bingolotto, men dem ville verkligen inte ge oss någonting :(
Men jag ska allt lyckas någon gång :)

Sen tittade vi lite på film(Grabben i graven bredvid) och sen bestämde jag mig för att gå hem vid halv 12.

Första jag upptäcker när jag kliver innan för dörren är en konstig doft, lite som hönsgödsel. Det första jag tänkte på vara "vem fan har varit i min lägenhet?".
Sen gick jag in i vardagsrummet och upptäcker att granen har dött, den försökte krypa ur lägenheten tror jag ;) hehe.

Så det jag fick göra mellan 23.40 och 00.10 var att plocka undan all julgransdekoration och kasta ut granen på balkongen.
Sen tog jag i tur med att sopa upp alla jävla barr. En hel jäkla hink lyckades jag fylla :)
Ska dammsuga och sopa lite mera imorgon.
Men tänkte även börja plocka ner lite julpynt och fixa lite här hemma om jag hinner innan jobbet :)

Ringde mormor och berättade om granen och hon tyckte som jag, att jag skulle ha stannat kvar till tolvslaget och tittat på fyrverkerierna i lugn och ro :)

Men, men världen går inte under för det :)

Nu ska jag sova och ta igen lite timmar innan jobbet imorgon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0