Goda gärningar

SOVMORGON!! 
Jag sov så länge som till halv 9 :D
Jag vaknade vid 7, men vände mig om och somnade om :)
Jag ska väl också få ha en sovmorgon någon gång. 

Vad ska man hitta på idag? 
Kvällen är redan bokad, men jag står helt fri under resten av dagen. 
Det känns skönt att veta att jag inte har några måsten överhuvudtaget. 
Det var länge sen, visst jag har TAGIT mig fria dagar tidigare, men det var nästan evigheter sen jag fick en fri dag bara så där :)
Jag känner mig alltid gladare och mer intresserad att göra något produktivt eller kreativt när jag får dem dagarna. 
Får se hur detta blir. 
Jag kanske väljer att stanna kvar i sängen några timmar eller så tar jag och gör något nyttigt, som vanligt. 

Upptäckte här för ett tag sen att jag har ett litet problem med att bara slöa helt och hållet en hel dag. 
Jag kan aldrig gå en hel dag utan att göra någonting som kan klassas som "duktigt".
Lite konstigt kanske, men det finns nog många där ute som känner samma sak. 
I dagens samhälle så måste vi vara antingen produktiva eller kreativa och gärna båda samtidigt. 
Annars är man lite slapp och inte intresserad att leva fullt ut. 
Varför slita ut sig själv? Speciellt när vi bara lever detta liv en gång. 
Varför ska vi bry oss om folk som dömmer? Det är dem som har ett problem då, man ska inte döma människor efter vad alla andra tycker. 
Skadar du inte dig själv eller andra så varför ska du inte få leva på ditt sätt?!

Detta är något flesta tänker på tror jag, och vi vill gärna ändra på det. 
Men inga förändringar sker och detta beror på att vi vill ändra andra människors sätt att leva och vara innan vi gör något åt oss själva. 
Vi måste börja med oss själv först, så ställ frågan. 
Hur kan jag förändra mitt eget sätt att se på andra människor?
Kanske försöka se det positiva hos dem? Även om det är så litet som att dem ler då DU ler :)
Eller hälsar tillbaka när DU hälsar!
Goda gärningar är något vi behöver dagligen, både ge och få. 

En rekommendation, se filmen Pass it forward. 
Det visar vad som kan hända om man hjälper varandra och bara gör något litet. 
VARING! En snyft historia :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0