Fix & Mix

Ja, nu är man ledig resten av dagen och 2,5 dagar framåt.
Imorgon så ska jag vara barnvakt åt underbara Mio, men han ska vara på dagis först :)

Sen ska vi hitta på massa bus, leka med färger, bilar och annat skoj :)
För hans föräldrar ska hitta på något skoj, det kan behövas ibland :)

Idag ska jag agera sällskapsdam åt Linda någon eller några timmar då hon jobbar ;)
Ska ta med mig en bok eller något så jag kan hålla mig sysselsatt medan hon jobbar.
Håll tummarna att hon får MYCKET att göra :D

Nu tänker jag smälta middagen en stund, ska väl börja skissa på porträttet av Grabben(katten), ska bara hitta en riktigt bra bild.
Sen tänkte jag ta mig energin och brodera lite grann på julbården till Lena :)

Om ni vill lyssna på en skön låt så har ni låten Everyone av Everlast.
Har snart lyssnat sönder den ;)

Det är inte ofta man får ett positivt mejl av Amnesty, men idag fick man veta att 2 svenska journalister som har suttit fängslade sen förra årets släpps fria idag.
De har suttit fängslade i Etiopien, då de har stått anklagade för terrorbrott, men på vaga grunder.
De släpps idag för att det är Etiopiens nyår och det är tradition att släppa fångar som känner ånger, så kallade samvetsfångar.
Det sjuka är att det här med att fängsla journalister är så extremt vanligt, då de rör på sig kring de länder som inte vill ha yttrandefrihet eller inte gillar att bli granskade.

Det finns väldigt lite att göra som enskild person, men hjälps man åt så kan man uppnå något positivt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0