Aggressioner och saknad av medmänsklighet

Har man varit med om något hemskt så finns det alltid människor som tycker man får skylla sig själv. Även när man själv inte har gjort något för att förtjäna en sån behandling.
Du är tjej och du är ska kunna se allt hemskt som ska hända, eller vad då??
Dålig attityd från vissa killar tycker jag...

Jag förstår mig inte på människor ibland, det är länge sen jag mötte någon som jag kan lita på till 100%.
De finns dem som ställer upp till vardags med allt, men när det verkligen krisar sig så finns det kanske 1-2 på 500 som jag känner som tar emot en med öppna armar och inte ställer krav eller frågor som gör att man ifrågasätter sina egna beslut och val.

Jag själv vet att jag är en stark människa i många lägen, men mina svaga stunder eller dagar finns där också såklart.
Vid dessa situationer så uppskattar jag ovillkorligt att någon tar emot mig och hjälper mig att stå upp.
För det kan vara extremt svårt ibland.
Men samtidigt den som hjälper en kan inte plötsligt vända ryggen. Det är nästan ett större svek än något annat.

Jag behöver stöttning ibland och när det sker så kommer jag sträcka ut min hand och hoppas att någon hjälper mig upp.

Samtidigt som jag kommer stå starkare än någonsin när det är dennes tur att falla på knä. Just för att det är medmänskligt att hjälpa en behövande och för att jag vill att människan ska kunna känna sig trygg med mig när den dagen kommer.


Det här med baktalande människor är svårt för mig, jag vet inte varför jag blir extremt arg eller besviken varje gång upptäcker någon i min närhet som gör detta.
Hur man än försöker att undvika sådana människor så måste man ibland lära känna människa ordentligt innan man ser att det är en "dålig" människa.
Detta kan ta flera år i vissa lägen andra gånger så upptäcker du det på fem röda.
Det skulle underlätta om man visste tidigt vad folk skulle göra för hemskt i framtiden så man kan avskärma sig från det skadliga.

Okej, det får vara nog med konstiga tankar nu.
Jag är bara helt enkelt extremt besviken på människor i allmänhet just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0