Sämsta

God morgon, sämsta sättet att vakna på har jag upplevt idag.
Först kliva upp för att påminna morfar att stänga in hunden innan hemtjänsten kom.

Mammas hund är en problemhund, hon har blivit lite bättre sen hon kom till oss. Men det finns fortfarande mycket problem där. Hon är extremt rädd för nya människor och hennes försvar är att gå på och sen springa. Jag förstår försvarsmekanismen men det är svårt att få bort.

Sen försökte jag somna om, men plötsligt hör jag att hunden är i köket. Då har ett klantarsle här hemma tänkt att jobba med hunden och hennes rädsla UTAN mamma eller mig där. Idiot säger jag bara.
Självklart blir hon rädd och samtidigt skrämmer skiten ur tjejen som jobbade. Tjejen är van med hundar men är man inte van med problem hundar så ska man inte vara med utan en som är van.
Ganska så logiskt tycker jag.
Det slutade med att jag fick plocka ut hunden och trösta tjejen och skälla ut idiot.
ALLA i familjen vet att man inte gör något med hunden och sådant utan mamma eller mig, och jag är bara nödfalls valet. Jag är tillräckligt bestämd och orädd för hundens infall.

Så jag har nog en sur idiot här hemma bara för att jag fick skälla ut den. Men vad fan!!!

Men nu ska jag bestämma mig för om jag ska försöka sova en liten stund innan jag måste kliva upp och göra ordning mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0