Idealvikt

Nu tänker jag säga godnatt, jag försöker bli en duktig flicka och lägga mig i tid samt kliva upp och göra något vettigt med dagen då jag är ledig.
Visst jag har inte varit ute så mycket idag men jag har däremot packat ner mer än hälften av mina grejor så jag är nöjd med dagen.

Det enda nackdelen med denna dag är att jag fick världens största sugen efter choklad.
Mormor var extremt snäll och avslöjade för mig att det fanns en Snickers i kylskåpet, jag njöt som fan av den.
Men inte fan hjälpte det, jag har druckit 2 koppar grönt te(med för mycket socker i) och käkat en skål med popcorn.
Jag skäms som fan att jag inte lyckades hålla mig undan från sötsaker längre än en vecka... Usch och fy säger jag bara.
Men nu fan ska jag lyckas och blir det för olidligt så måste jag nog prata med en läkare, för det ska fan inte vara så här svårt att sluta med sötsaker.
Jag lyckades fan sluta röka så jag bör fan lyckas med det här.

Imorgon jobbar jag, sen ska jag faktiskt gå och köpa en ny Snickers till mormor sen ska jag nog försätta med packningen och kanske försöka hitta en lösning för alla jäkla kartonger.
Jag har STORA problem med att komma ut ur rummet nu.

Allt det här med att sluta med sötsaker och försöka äta bättre är ett måste för min del. För jag känner mig själv och det kommer aldrig bli bättre om inte jag gör något aktivt för att fixa det.
Visst jag mår bättre nu än vad jag gjorde på gymnasiet men jag kan inte heller inte vara överviktig även om det bara är lite. Jag måste hitta min idealvikt som är hälsosam för både kroppen och huvudet.
Så det är mitt uppdrag nu :)

Nu säger jag däremot godnatt, måste upp imorgon ju :)


Kommentarer
Postat av: sanna

Känner exakt som dig! Hur svårt kan det vara?

2012-11-28 @ 21:22:46
URL: http://frokensanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0