Behöver hjälp!

Jag vill inte kliva upp, vill faktiskt bara ligga kvar i sängen och lyssna på Olly Murs sjunga och drömma mig bort.
Jag har det väldigt bra här.

Men även på andra sätt, jag har en underbar familj och mina vänner är fan de bästa i världen :)
Jag är frisk, jag har ett jobb, jag har ett ställe att bo på, en egen säng och jag har alltid mat i magen. Jag är aldrig utan något jag behöver.

Det känns ändå lite surt, för hur mycket jag än har så finns det dem som har det så extremt mycket sämre än mig.
Och det enda jag kan göra är att bidra med massa små slantar i alla dessa bössor som finns på affärerna och sen att skicka in något bidrag emellanåt.
Men jag känner att det är något mera jag bör göra, men vart börjar jag?
Jag är ju så inrotade i detta samhälle där man tar hand om sina och sen kanske ibland hjälper andra om det finns något över eller om det dåliga samvetet gnager på för mycket.
Vi skulle ju kunna göra så mycket mera, men jag behöver hjälp.
Var ska jag börja?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0