LCHF

Jag har märkt att ni har koll på när jag jobbar och inte :)
För så fort jag blir ledig så ökar det med besökare här och när jag jobbar så är det bara några fåtal som kikar in :)
Det gör inget för min del, ni får bara mera att läsa då :) hehe

Ja, jag är fortfarande mätt och det har gått 2,5 timme sen jag käkade.
Jag var inte ens så där äckligt mätt heller efteråt(har säkert redan sagt det) och jag är inte så extremt sugen på något gott.
Jag har mina vindruvor om det skulle krisa sig :)
Jag har laddat ner lite appar till telefonen om LCHF-metoden.
En med lite info och olika recept som samt har en inköpslista, som berättar vad det är jag ska skaffa hem.
En annan är mer som en central för olika LCHF bloggare, kan vara kul att läsa när man vill ha lite nya tips :)
En annan berättar vilket som är okej att äta och vilket man inte ska röra.
Men redan där så upptäckte jag lite skillnader.
För på ett recept så får man använda sig utav vitlök, men på den här så säger dem att vitlök är ajabaja för min del.
Det låter lite fel, man bör ju ha likadant, men menningskillnader har väl vi alla då :)

Ikväll ska jag plocka upp kyckling och köttfärs, för till lunchen så ska jag köra lite kyckling i ugnen med lite grovt skivad paprika och funderar om jag ska steka på lite cocktailtomater också. Synd att sparrisen är slut hemma, annars kan jag blanda i lite sådant också.

Till middagen så ska jag rulla mina egna köttbullar och sen ska jag koka den en stund, för det sägs ge en finare stekyta samt att de blir saftigare. Man kan ju alltid testa :)
Det blir ju lite stekspad kvar när man steker köttbullar(nehe!!) och detta ska jag göra en brunsås på, utan redning.
Det ska bli intressant :)

Men vi ska även köra köttfärssås en dag och för att få till den är krämig i den kommer nog inte vara några problem med tanke på all grädde jag får äta, men att den tjocknar det kan bli lite klurigt.
Man får koka den lite längre helt enkelt :)
Jag kommer inte helt sluta göra ordning kolhydrater, men jag tänker inte äta dem, för mormor och morfar måste ju äta något :)
Ska bara akta mig för att smaka på detta då ;) hehe

Nej, nu tänker jag ge upp för idag.
Ska dricka upp mitt vaniljte, jag har köpt hem saketter för jag får ju inte dricka med socker längre :S
Ska vänja av mig helt, men jag kan inte sluta helt.
Speciellt inte till te, jag kommer inte överleva då :) haha.

Imorgon så kommer den är knasiga träningsvärken träda in och det har faktiskt redan börjat kännas lite grann i magen :)
Ni har kanske listat ut vad min morgondag kommer bestå utav ;)
Handla mat, laga mat, äta mat och däremellan titta upp nya recept för nästa måltid ;) haha

Äsch, god natt gott folk :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0