Framme

Jag är framme i Danholn, Falun, Dalarna nu.
Eller jag har varit sen tolvtiden, men vi har fikat lite grann.
Sen vid tjugo i 2 så somnade jag så gott på soffan, men en jätte härlig filt :)
Vaknade för ungefär 15 sen.
Är smått död, men det är dags att vakna till liv nu.
För om ca 2 timmar så är det innebandy som gäller :S
Jag är inte så värst taggad kan jag säga, är helt slutkörd i kroppen.
Men det hindrar nog inte mig när det väl gäller.
Men nu har jag semester i 8 dagar, snacka om skönt :)
Jag var ju lite knasig i helgen då jag pressade 65 timmar på 5 dagar.
Lite tungt, men kul ändå :)
Hade jag krypit i säng direkt när jag kom hem så hade det säkert varit bra, men nejdå.
Jag har lärt mig teveapparten nu, jag har legat och tittat på teve varje kväll och sen förbannat mig själv då jag upptäckte att det bara blir 5-6 timmars sömn för att jag inte kunde stänga av den :)

JAG ÄR KLANTIG!! Jag vet :D

Men nu ska jag försöka svepa mig kopp med citron te så kanske jag vaknar till lite grann.

Min väska ska nog packas ur också, för den var tung som f*n idag, men det kan bero på att lilla Tessan packar för mycket kläder, skor, smink och massa annat smått och gott ;)

Jag hade köpt biljetter för denna resa, alltså att en biljett mellan Tierp-Uppsala och sen en annan mellan Uppsala-Falun. Första delturen så kom jag försent så jag missade den :)
Äsch, vad fan gör det.
Det gick ju ett upptåg 20 minuter senare som gjorde att jag hann i tid till det andra.
Plus att jag hann köpa ett stort gäng böcker, en STOR kopp te och en jätte smörgås med rökt skinka och getost :) Mums säger jag bara :)

Sen hade jag bara ett problem kvar, få upp väskan på tåget och hitta en plats för den ;) hehe
Jag fick faktiskt hjälp utav en snäll kille, som använde musklerna som jag verkligen inte har i dagsläget.
Sen var det bara resan på 2 timmar som skulle avklaras, det var ganska så trångt fram till Sala.
Då hoppade 2 damerna av så jag kunde sträcka ut mina ben.
Hade de nya skorna på mig :D

En bättre bild på dem än den jag la ut förr, då jag inte hittade rätt.

Nu inväntar vi bara att maten ska bli klar, det tar ju ca en halv timme.
Potatisen behöver ju alltid lite tid på sig :)

Sen ska jag väl leta efter ett par skor som jag kan använda mig utav ikväll på innebandyn, annars kanske jag slipper vara med ;) hehe
Man kan ju alltid drömma :D

Det blir säkert flera blogginlägg denna semester, men hoppas ni har det bra vart ni än är, är det hemma, så lyxa till det med något som ni inte gör så ofta.
För det är snart vår och varför inte börja fira detta redan nu ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0