Middag hos mamma

Det blev en härlig eftermiddag och kväll hos mamma idag :)
Vi var nästan hela familjen där, mamma, jag, Jens, Jessica och Nicklas.
Det fattades bara mormor och morfar.

Jag kom dit lite innan 4, började laga mat ganska så direkt, för det var ju lite grann att förberedda.
Jag bestämde äntligen vad det skulle bli iaf :)

Det blev stekt kyckling med kokt potatis och min lilla speciella champinjonsås med lite örter i.
Som vanligt så blev det en rejäl sallad till, det är ett måste när det gäller vår familj.
Vi har kanske lite problem med vikten, det beror faktiskt inte alltid på kosten, utan det beror på vår lilla lathet som sätter in.
För sallad, frukt och nyttiga grejor är något som vi alltid har käkat och älskar.
Salladen bestod iaf utav babyspenat, ruccola, grönsallad, gurka(lite), paprika(röd), morötter, olika sorters tomater(gröna, gula och röda avlånga).
Det blev en fin färgblandning och det gör att maten känns fräschare och ser mer aptitlig ut :)

Sen efter maten så var jag snäll nog och diskade undan allt, för det är aldrig kul att bli kvar med disken.
Även om någon annan har varit snäll nog att laga den :) haha

Det var lite roligt, för sen så satt vi alla och spelade Wordfeud med varandra på mobilen :D haha

Nicklas åkte hem efter ett tag och vi bestämde oss för att gå ner till Konsum och hjälpa syrran att hitta lite duschgrejor som inte hade någon parfym.
Väl där så köpte vi även hem lite bakelser :)

Visst vi var kanske lite onyttiga efter middagen, men det är inte ofta vi ses längre.
Så jag ville skämma bort dem lite grann :)

Sen blev det ett parti rummikub, det är alltid lika roligt :)
Jens vann, jag blev tvåa, mamma trea och lillsyrran förlorade, men det kunde ha varit så att mamma förlorade.
Tyvärr såg inte Jessica att hon faktiskt kunde ha gått ut, lite synd.
Men nu ska vi försöka ordna så vi kan spela en kväll varje vecka och umgås lite.

Imorgon så blir det uppsala för min del, hade tänkt träffa en kompis i stan på en fika också, men vi får se hur det blir med det.

Nu ska jag iaf sova lite grann, för min EXTREMT dåliga humor har verkligen lyst igenom denna kväll, men det gör den bara när jag är trött :D hehe

TT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0