Grattis på födelsedagen

Vår lilla mormor fyller år idag :)
Jag undrar fortfarande varför hon inte ville att jag skulle sjunga för henne... ;)
Så hemsk är inte min röst(tror jag).

Idag så har det faktiskt varit en härlig söndag på jobbet, den har varit ganska så lugn.
Vi har haft folk hela tiden, men aldrig full lokal.
Det har varit mellan 2-5 bord upptagna samtidigt sen så har de bytt av varandra lite då och då.
Så det har varit skönt, jag har kunnat gett alla en bra service och det är det enda jag vill :)

Fredagen var nära på kaotiskt, så mycket hade jag att göra hela kvällen.
Vi hade tur där en sväng, för Mickis lyckades komma in precis då det var på gränsen till att gå åt helvete :) hehe
Jag blir jämt så glad när folk kommer och räddar mig, för jag hatar när jag blir uppstressad och inget verkar gå åt rätt håll.
Lördagen så var det likadant, men tyvärr så fick jag klara mig själv, för både jag och Mossi tappade huvudet där.
Vi kunde ju har ringt in Mickis tidigare, men inte var vi så smarta heller :D hehe
Rusningen dog ut precis när hon kom, så vi hann städa och fixa ordning lokalen för nästa rusningen som kom :)
Det som var lite roligt med lördagen, det var när folk började dela bord, för det fanns ingen plats någon annan stans :)
Och det som verkligen var pricken över i:et, det var när folk faktiskt började prata med varandra, fast de inte hade träffats förr, då delade bord :)

Det är faktiskt kul när dessa "attacker" kommer, även om man trivs bättre med det här jämna tempot bättre, för det är svårt att stressa upp och sen försöka varva ner.

Imorgon så blir det skolan i några timmar sen så ska jag försöka hitta på något vi ska käka, för jag har ett enormt sug efter hemlagad mat.
Så det blir att jag kidnappar mammas kök imorgon och lagar något gott :)
Däremellan ska jag försöka hinna simma någon timme så jag inte tappar kondisen, för den behöver jag :) hehe

Nej, nu blir det att skicka iväg ett skolarbete, sen tror jag att jag kryper i säng :)

Jag lägger upp en bild på blomma som mamma hjälpte mig att köpa till mormor, imorgon bitti :)

TT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0