Marknadsdag

Andra torsdagen i maj och andra torsdagen i oktober så har vi i Tierp en stor marknad på Stora torget vid kommunhuset.
Alla som bor i Tierp vet detta, men andra utomstående kan missa detta.
Den har öppet från kl.8 på morgonen till 18 på kvällen.
Så vi hinner med mycket om vi bara vill ;D hehe

Lokal föreningar och kringresande marknadsförsäljare finns där och på en marknad som finns det mesta :)
Om det inte finns så brukar butikerna i Tierp slå på stort och ha reaor eller special försäljning utav något slag.
Som Englunds skor brukar ha erbjudande just för denna dag, men jag såg inget i Norra Upplands tidningen, konstigt.
Men jag kanske är blind :)

Jag själv ska dit efter skolan en snabbis och titta runt lite grann.
Det är inte ofta jag köper någonting, det har hänt att jag ibland har köpt en handväska eller något liknande.
Annars har jag bara inhandlat sockervadd :)
Det är det enda jag ser framemot att köpa när jag går på marknaden.
Godis är inte riktigt min grej längre, iaf marknadsgodis, man tröttnar på det så fort :)





Nej, nu gäller det att bortsa tänderna och se till så man får med sig lunchlådan, sen så är det skola igen :)
Gymmet ikväll igen, denna gång mamma kanske kommer med :)

p.s. blommorna som du frågade om är solros och en blomma som heter zinnia.

TT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0