Hundutställningar

Ja, som ni säkert redan vet så var det hundutställningar helgen för min del :)

I lördags så gick vi upp brottligt tidigt för att vara på Österbybruks hundutställning som är en nationell utställning.
Vi hade då med oss 5 Cane Corso och Pillan och Peter hade med sig deras Mayday som är en grå Riesenschnauzer.

Det här är Champis och Conan, Conan var med på utställningen och kom på 2:a plats i bästa hane.



Här har vi mor och dotter, Olga och Pärlan.
Olga blev bäst tik och Pärlan fick ett Excellent :)


Det här är Greta, Sandras älskling.
Hon blev 2:a efter sin mor(Olga) i bästa tiken och hon fick ett Certifikat :)

Jag hittade ingen bild på Garbo som jag tyckte var riktigt bra, men hon och Greta är nästan kopior, det skiljer dem lite är färgen. Garbo är lite mörkare i pälsen :)

Garbo blev 3:a i bästa tik så det gjorde att vi nästan klassade ut alla andra, skulle kanske haft en till tik med där ;) hehe.
De placerar bara ut 4 hundar, resten får ingen platsplacering.

Lufsen han är en grå Riesenschnauzer.
Jag hittade ingen bild på Mayday, men hon är lite mindre i formatet bara :)


I Vallentuna så hade vi inte med oss Olga eller Conan.
Ewa och dem ville ha ut småflickorna lite mera, alltså Pärlan, Greta och Garbo :)
Flickorna vann ingenting, men fick väldigt bra kritik och Pärlan fick ett till Execellent.
Pärlan skulle kunna ha vunnit om hon bara sprang och ställde upp sig. Hon är lite fjantig :)
Hon tycker hela grejen med att springa i koppel är urlöjligt och fattar verkligen inte vad vi håller på med :) haha

Men i Vallentuna så fick Mayday ett Certifikat och i Österbybruk :)
Så ett till sen så är hon Svensk Champion :)

När vi var i Vallentuna igår så kom Richard och hälsade på oss alla och hade det mysigt. Han kom med kaffe och det var behövligt för vi frös som attans och vi behövde något varmt i oss. För satans i gatans så det regnade när vi skulle i ringen. Man var blöt nästan enda in på kroppen.

Sen så kom solen och då kunde man verkligen slappna av :)

Så såg min andra och tredje hundutställning ut, första gången jag var med så satt jag bara och tittade på.
Nu har jag lärt mig mycket mera och det är faktikst jäkligt kul att åka på utställning även om tiderna är dåliga ibland :) haha.

Nu ska jag plugga så jag gör någon nytta :)

TT

Kommentarer
Postat av: Sandra

Riesenschnauzer peppar och salt. Så heter dom gråa :) hehe. Nu har du lärt dig något nytt. :)

2011-05-31 @ 14:43:48
URL: http://tanneli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0