Har ni sett några vårtecken?

Vilket underbart väder :)

Krokusar

Snödroppar

Men, är det någon som vill slå vad med mig???
Att folk kommer klaga på pollen snart ;)
Det är alltid något som måste klagas på, vintern till exempel. Så mycket snö, måste skotta, kallt, den är för lång, etc.
Vårens klagomål har ju redan börjat, "det är grus överallt"
Haha :D jag tycker det är lite komiskt ibland.
Kan vi svenskar aldrig vara nöjda med det vi får?
Vi har skiftade väder, så vi kommer ju aldrig bli uttråkade egentligen. Tänk er att ha sommar året om, det är aldrig svalt eller att ni inte får sitta på verandan och titta mot horisonten och se blixtar leka på himlen och höra åskans lätt mullra.
Vem vill egentligen ge upp det?
Jag älskar Sveriges skiftande väder, jag har tyvärr lite problem med värmen.
Jag är en höstmänniska, men jag vill inte för något i världen byta ut vårt väder.

Idag så ska jag plugga, plugga, plugga och åter plugga :)
Men nu tänkte jag klä på mig och gå till affären och handla hem lite gott fullkornsbröd, en mörk ciabatta kanske.
Sen så blir det "mys" framför datorn med sista delen av medicinsk grundkurs ;)

Sen kommer mamma hem från sin lilla roadtrip, lillebror sticker iväg och badar(tror jag det var) med någon kompis.
Gubben ligger fortfarande och sover.
Till och med hunden sover, hon är faktiskt den värsta sjusovaren som finns i detta hus :)
Så det är bara jag och mammas katt som är uppe, men hon är en riktig stalker idag(okej, alla dagar). Hon förföljer mig överallt. Sitta på toan ifred, vad är det???

Nej, ska jag kila ner till affären, hoppas ni där ute har ställt fram klockan en timme nu :)

TT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0