Summan...

Åh, nu var det ett tag sen jag var inne och gjorde ett ordentligt inlägg.
Jag har haft det lite kämpigt ett tag nu, jag har inte riktigt varit mig själv de senaste veckorna.
Men det känns bättre nu, choklad är botemedlet ;)
Idag har man suttit i skolan hela dagen, vi hade först lite genomgång och snack om vård vid livets slutskede.
Sen såg vi en film om chockens kriser(igen) och lite andra grejor som har att göra med döden och våra naturliga reaktioner på döende och döden.
Sen så fick besök utav en sjuksköterka från hemtjänsten i Hållnäs/Skärplinge. Hon berättade lite om sår och sårvård.
Det var intressant, man kände igen lite grann sedan förr, då man var med om lite omläggningar på jobbet.
Men hon hade lite nya grejor och sen förklarade hon lite vad man bör göra och inte göra vid sår.
Det som jag tyckte var viktigt var ju det där om diabetessjuka och hur det är med deras sår.
För det är en helt annan femma.
Som diabetessjuk så är känseln försämradoch de kanske inte jämt upptäcker att de har gjort illa sig.
Och det är svårare för såren att läka.
Sen var dagen plötsligt slut, jag gjorde inget arbete på hela dagen i skolan.
Det känns väldigt bra *ironisk*
Jag vill gärna känna att man får någonting gjort när man är i skolan, inte bara sitta och tjattra bort 7 timmar.
För de där 7 timmarna kan jag har gjort klart en stor uppsats eller avslutat min kurs.
Igår så satt jag hemma och gjorde skolarbet, jag påbörjade och avslutade 2 uppsatser på ca.4-5 sidor(på varje).
Samt påbörjade en till, som jag har kommit halvvägs med, alltså ca 1,5 sida.
Så det känns lite surt att man inte hann med någonting på hela dagen i skolan.
Men jag får plugga häcken utav mig i kväll ovh helgen för att hinna avsluta de sista uppsatserna.
Jag har 2 uppsatser till som ska vara fixade tills på onsdag.
Sen så är kurserna Medicinsk grundkurs och Omvårdnad avklarade.

Det roliga är att jag har 2 uppsatser på psykologin och ett fördjupningsarbete(grupparbete med My och Connie) på Etiken, samt en uppsats där också.
Så det är ingen semester då man pluggar, vill man bara ha Godkänt på kurserna så behöver man inte göra så mycket och noggrant som jag gör. Men jag satsar på höga betyg och jag hoppas verkligen att Eva blir nöjd med mitt arbete.

Nej, nu ska jag fortsätta plugga så jag kan få ta kväller sen :)

Men ni ska få se lite underbara skor som jag hittade då jag hade tråkigt för några dagar sen.


Visst är den svarta fin? VILL HA!!!




























Jag älskar leopardmönster
:D




Är det någon som känner sig rik så får de gärna köpa dem till mig ;) hehe

TT

Kommentarer
Postat av: Annika

Om man nu vill köpa skorna till dej, så måste man ju få veta var dom finns att köpa. Blev själv förtjust i dom svarta...

2011-03-24 @ 22:45:00
Postat av: Sandra

Du behöver inga mer skor TT !!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;D hahahah

2011-03-25 @ 16:17:37
URL: http://tanneli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0