Skäll inte på mig...

Jag var ute med gumman och kikade lite på affärerna här i Tierp.
Jag hade planerat att handla något på Monique, men väl där så glömde jag det. Samma med Milis Beauty.
Så det blev 2 nagellack på Milis sen så gick vi till Englunds skor, för Sandra skulle ha ett par skor(stövlar), men hon hittade inget som hon fastnade för. Men det gjorde jag :)

Vilka skönheter :)

Så det var lite komsikt tyckte jag.

Gumman skulle handla något på Englunds medan jag skulle handla något på Monique.

Men det slutade med att hon handlade på Monique och jag på Englunds skor. Vi är lite bakvända :)

 

Nu blir det sängen och sen är det skola imorgon igen. Vi börjar med nya kursen imorgon, Geriatrik.

Det betyder "Lärandet om åldrandets sjukdomar", så den boken vi ska ha som kursmaterial heter 'Samvaro med personer med demenssjukdom'. Det är bara några enstaka i klassen som ska jobba med äldre, nja kanske lite mindre än hälften iaf.

Sen ska resten av oss läsa vidare eller jobba med barn. Så det känns lite dumt att vi inte får läsa kursen Sjukvård, den som många utav oss skulle vilja läsa.

Så istället har kommunen bestämt att vi som utbildar oss ska läsa om demens, men vi är några stycken som ska läsa denna kurs(Sjukvård) nästa vår för att vi vill verkligen ha den. Vi hade några planer på att ta den i sommar, men det skulle kanske inte funka med praktikplatser då. Så vi flyttade på den, det var väl mer ett individuellt val.

 

Så nu i sommar kommer jag läsa Näringslära, Folkhälsokunskap och Latin A.

Jag kanske redan har berättat det :)

 

Nej nu ska TT sova så vi hörs ;)

 

TT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0