jag är ingen tuffing..

Långfärdskridskor på en sjö? haha, vill de ta livet av mig? :/
Jag blir nervös utav sjön när jag badar i den, hur ska jag klara av att vara på den då det bara är fruset vatten ovanpå? Som sagt jag är ingen tuffing...

Den skräcken tar vi sen, jag är för skör för att tänka på alla mina fobier samtidigt ;) haha.

Imorgon så börjar allvaret, jag längtar lite faktiskt :) Vi hade en underbar dam vid namn Ulla där som visade oss allt och hur det skulle gå tillväga. Det är lite nervöst och spännande.
Men imorgon får vi veta hur otränad jag är :) hehe.
Jag kommer inte vara mycket till människa imorgon men det ska kännas ju :)
Så alla läxor till onsdagen ska göras klart ikväll så jag inte behöver bry mig imorgon om jag inte vaknar eller klarar att röra mig ;) haha.
Vilken tro jag har på mig själv ;D. Äsch, lite kan jag bjuda på :)


Prostatacancer!!!!
Idag så hade vi redovisning och det var kul att få höra de andras arbete och jag fastnade riktigt ordentligt för några av tjejernas arbete om prostatacancer.
Det är 24,7% av männen som drabbas av prostatacancer, var fjärde kille alltså. Och det hemska är att vi uppmärksammar inte detta lika mycket som bröstcancer, varför? Vad har vi för ursäkt till detta?
Jag tycker killar ska ha rätt till en årlig undersökning  av prostata, som vi kvinnor har till mammografi.
Det är inte mera än rätt.
Så ni killar som läser detta, undersök er utifall ni känner några symtom som t ex. täta urinträngningar, svårt att komma igång med vattenkastningen, svag urinstråle och svårighet att tömma blåsan helt.
Det kan ju vara förstorade prostata, men titta upp det.
För får man diagnosen tidigt så är det mycket bättre.
Och ni flickor som har pojkvänner, makar eller någon annan kille i närheten som har problem. Så uppmanna dem att uppsöka läkare, man vill ju behålla de bra killarna som finns och inte förlora dem för att det är jobbigt att gå till läkaren.

Hoppas alla här ute i cyperspace får en underbar måndags kväll :) njut av det ni har och uppskatta varandra :)

TT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0