#1

Nu förlorar jag min oskuld som bloggare :)
Det jag kommer skriva om är mina studier till sjuksköterska, just nu studerar jag till undersköterska i Tierp där jag bor.
Jag studerar med en underbar klass som består mest utav tjejer, okej det finns 2 killar men de är inte jämt där.
Nu är vi inne på vår andra termin och har precis haft vår tredje dag i skolan. Det har varit en tuff start för vi körde en hårdkörning direkt. Med psykologi på onsdags morgonen och sen medicinsk grundkurs och omvårdnad. Igår blev det en heldag(9-!6) med bara medicinsk grundkurs och omvårdnad. Samt fick reda på att vi ska ha första redovisning för klassen på måndag, då om cancersjukdomar.
Så lite mardrömmar om cancer och drabbas av cancer blev det inatt :/
Idag började vi med 2 nya kurser, Etik och livsfrågor och Människan socialt och kulturellt. Det var intressant, för vi satt inte och läste i massa böcker utan vi hade diskussioner istället och det var kul och intressant på samma gång.

Jag bor ihop med min mormor och morfar mitt i Tierp och jag har en helt underbar katten som heter Grabben. Sen har vi gammeltackan Molly, mormor och morfars katt. Hon är nog på sista refrängen för hon ser lite raggig ut.
Mitt liv är väldigt konstigt i vissa lägen, men det har sin lilla charm också :)
Jag har min bästa vän S som är helt underbar och får mig att inte glömma världen utanför skolan som jag har tedensen till ibland :D haha
Min familj består utav min underbara mamma, mina två hel syskon J och J sen har jag även en halvbror M som bor hos hans mamma. Vi fyra har gemensam pappa men han är inte mycket att ha längre.

Ja, det var lite om mig och hur mitt liv ser ut i stora drag :)

TT

Kommentarer
Postat av: RosaDun

Välkommen till denna värld=)

2011-01-14 @ 22:57:02
URL: http://rosadun.blogg.se/
Postat av: sara

Jag slapp cancer uppgiften=) lycka till med bloggen

2011-01-15 @ 08:32:52
Postat av: Sandra

Ja vilken tur att du har mig ;)hehe.. Jätte roligt att du oxå börjar blogga. <3

2011-01-15 @ 13:14:24
URL: http://tanneli.blogg.se/
Postat av: pauline

åååh vad kul att du börjat blogga :)

2011-01-16 @ 13:32:30
URL: http://paulineekstams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0