Roadtrip!!!

Dagen skulle spenderas på Olmed, det där stället som vi skulle till.
När vi kommer dit så frågar de om vi har en tid.
Nej det har vi inte, för de hade sagt på telefon att det bara var att komma dit så fixade de allt.
haha :) Vad roliga de var, vi fick veta då att den här sömmerskan som vi skulle träffa är i fjollträsk och jobbar.
Och kommer bara upp ibland till Uppsala.
Japp, så då fick hon, den snälla receptionisten vårt telefon nummer och hon skulle höra av sig senare, då hon har pratat med sömmerskan.
Japp, en tur och retur resa på 200 spänn för ett besök som inget gav.
Sen undrar jag vad de har gjort på sjukresors växel, för plötsligt skulle mormor inte få ha en ledsagare.
Sen hade de inga uppgifter på att hon har intyg. Sen när vi ska hem, så har de sagt till om en taxibuss till oss.
Nej, nu har det slagit slint i huvudet på dem där, även taxichaffören sa så.
När vi säger till dem att vi måste ha en låg bil, alltså en vanlig personbil, för annars kommer mormor inte in i den.
För taxibuss är för hög, hon klarar inte trappor.
"Nej, men har ni intyg på det?"
Ursäkta???? Vad sa du??? Mormor har färdtjänst och ja, hon har papper på att hon vill och bör åka i en vanlig personbil för det är lättast för henne. Det tog ca 10 minuter i telefonen med sjukresor efter att vi fick skicka iväg den första taxin, tills vi upptäcker att den första chaffören hade nog fixat till en ny bil åt oss :)
Tack och lov för bra människor.
I telefonen med sjukresor så pratade jag först med dem, sen mormor. Samt mormor blev ivägkopplad 2-3 gånger för att de inte visste hur de skulle göra.
Behöver de några kurser kanske? Eller vanligt folkvett?? Vilket är bäst tro??
Okej, jag brukar inte hetsa upp mig, men vad fan.
Sköt ert jobb lite bättre, och dålig kritik är det verkligen då taxichafförerna till och med tycker ni har blivit/ är konstiga.

När vi väl kommer iväg så blir det bestämt att vi ska ta vägen till Alunda först, för det står lite knasig på hans skärm, att han ska ta upp någon vid Alunda. Så han vågade inte ta den lätta lösningen, som var att åka till Tierp först och sen till Alunda.
Mormor och jag fick en liten "roadtrip" idag :) Jag som aldrig har varit i Alunda förr, fick se något nytt :)
Så kvart över 3 kom vi hem, och satans i gatan vad hungrig jag var då. Fast jag tog en banan i bilen.

Nu har jag varit hemma ett tag, mest bara latat mig och så.
Ikväll blir det filmmys med gubben.
Han skulle ha varit borta hela kvällen med några kompisar till honom. Men de skulle ut och festa, och han verkade inte så sugen på det.
Det var ju gulligt, men jag hoppas att han inte stannar med gammel tanten bara för att han tycker synd om mig.
Då ska du allt få höra ;)

Så nu ska jag bara ta det lugnt och njuta av Lou Siffer and the howling demons på Spotify.
De kom ut där nyligen och jag rekommendera att ni lyssnar på dem :)

äsch...

- over and out -
TT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0