She's alive...

Min sötnos lever :) haha
Hon kom ut på nätet igår kväll runt 8 för att kika upp allt samt tjattra lite grann med oss här i kalla Svergie :)
För kallt är det, -23,6 har jag utanför min ytterdörr. Jag håller mig inne och myser med gubben istället.
Jag vaknade tidigt som attans idag(som vanligt). Jag ska försöka denna vecka att ordna till min dygnsrytm, att vilja sova redan vid 8 och sen vakna redan vid halv 7-7, det känns lite surt då jag faktiskt kan få sova längre.
Idag så händer det inte massa stora grejor, ska bara mysa och njuta av lovet. Imorgon däremot händer det grejor, då kommer några av mina sötnosar från skolan över och käkar mat med mig :)
Jag har redan planerat upp menyn

Förrätt(osäker om vi orkar tre rätters)
Varma toast med champion och skinkfyllning

Huvudrätt
Kyckling inlindat i bacon, med pasta och en creme frachie sås, med smak av vitlök.

Efterrätt
Periskorhalvor med ett houngstäcke och lite hasselnötter, med några klickar vaniljglass.

Hur tycker ni det låter? Jag hade planer på att göra en enkel sallad till huvudrätten. Men ska vi äta så där mycket så kommer de att rulla fram sen :) hehe
Det skulle väl vara en trevlig start på lovet ;)

Så idag ska jag iväg och handla allt och börja förbereda lite för morgondagen :)
Jag kommer ju inte bara laga mat till tjejerna utan även till mormor och morfar samt lillesyrran :) gubben också??
Men deras mat kommer bli klar före, samma rätt men lite tidigare bara.
För vi kommer inte få plats vid bordet annars :)
Så imorgon kommer jag stå vid spisen i några timmar, det var ett jäkla bra tag sen jag ägnade så mycket tid vid spisen. Sist var väl när jag bodde ihop med Klas. Tack och lov så slipper man den sysslan nu.

Nu tänker jag njuta av lugnet(före stormen), för alla sover ännu här hemma. Det är bara jag och djuren uppe, även de är lite sega :)

Jag kommer troligen lägga ut lite bilder imorgon från middagen, det ska bli kul att se hur den kvällen slutar ;) haha

- over and out -
TT

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja jag lever!!!!!! ;D

2011-02-20 @ 19:04:49
URL: http://tanneli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0