Jag kan, bara jag vill :)

Nu har jag fixat klart den här hemuppgiften, som vi hade för länge sen.
Men jag hade glömt bort att avsluta och skicka iväg den.
Nu håller jag på med hemskrivningen på andnings- och cirkulationsorganen. Sen blir det att börja på Etikens hemuppgift och sen tills slut så ska man ta itur med Diabetes uppgiften vi fick idag.
Jag tror jag inte glömde någon :/
Jag får tänka så här, jag har gjort klart 1 utav 4 :) och snart avslutat den 2:a. Då är det inte långt kvar :)
Jag har varit riktigt duktig nu på kvällen, jag har druckit 2 koppar te, för att hålla mig vaken. Men nu verkar även te svika mig :(
Så det gäller väl att avsluta allt för ikväll innan man råkar förstöra allt arbete man har gjort. Jag har iaf fått ordning på mitt Word-program, så nu kan jag skriva på som vanligt :)

Min dag har varit lugn med lite roliga inslag i skolan som vanligt :) Tjejerna kan verkligen få en att bli glad och pigg på att lära sig en massa. Jag skulle nog ha tröttnat för länge sen om inte de hade funnits där. Och jag måste nog också tacka gudarna för att jag har fått ett läshuvud, annars hade jag inte klarat av denna kurs så bra som jag verkar göra nu.
Ni har ju hört mina "utläggningar" om provet som jag hade här för ett tag sen.
Jag pratade med Eva i måndags om hur denna kurs ser ut, jag har lyckats få ett VG på provet, samt VG på den muntliga redovisningen(om njurarna).
Sen så är jag aktiv och närvarande i skolan att det ger mig också ett VG, så jag kommer klara mig om jag fortsätter på samma spår.
Ett VG är inte illa pinkat, jag frågade vad jag måste göra för att få ett få ett MVG. Hon sa att jag ska förklara lite mer djupgående och så, på inlämningsuppgifterna. Det försöker jag verkligen nu, samt ge mina egna tankar och funderingar till henne.
Så nu gäller det att få till det på Etiken och psykologin då. Jag verkar fatta psykologin bättre nu iaf, det kan ha att göra med min egen "soul-searching" som jag har haft de senaste året. Samt psykologin är mer intressant denna gång, man fattar sig på lite mera, lite mognare, lite visare :)
Etiken är ganska lätt, det är mest diskussioner och egna tankar som gäller där. Vår uppgift vecka 9 är att skriva ett brev om våra tankar kring en text som vi har fått. Det blir nog inte så svårt, man kanske ska ta den uppgiften när man har sovit lite grann och känner att huvudet är med lite mera :) hehe

Vi får se imorgon hur många som är där, det är många som inte kommer till skolan nu förtiden tycker jag.
Varför ha heltidsstudier om man inte kan ta sig tid att vara där? Men det är kanske bara jag som tycker så.

Nej, nu har jag vaknat till liv igen. Fick i mig en smörgås och ska väl dricka lite vatten denna gång och kanske borsta tänderna och tvätta mig lite grann. Det bör göra mig lite mera pigg.
Måste verkligen hitta metoder för att hålla mig vaken :)

En dag kvar, sen så är det LOV
Ska plugga en massa(som vanligt) och sen så blir det att måla lite grann. Jag har inga stora planer precis, men umgås med gubben och mysa :)
Hälsa på farmor lite och ordna lite grann med ett slags schema för att packa ner hennes hem i flyttkartonger. Hon ska flytta till Österby, så hon kommer närmare de andra i släkten samt få en billigare bostad. Hon är väldigt ensam nu när hon bor själv där nere på makrillen. Jag önskar jag hade mera tid, jag skulle säkert kunna ta mig tid att gå ner dit 1 gång i veckan, men då måste något annat försummas. Och jag känner inte att jag kan försumma något riktigt nu.
Min läxor är prio ett sen så kommer min egen hälsa, både psykiska och fysiska. Sen så kommer vänner och familj, samt gubben :) Farmor ingår ju i familjen, men att tas sig tiden till att gå ner dit och samtidigt ha tid att sitta med henne i några timmar, den finns inte riktigt jämt. Men bättre ska jag bli iaf på det.

Nej, nu ska jag plocka lite grann här i rummet och ordna lite för morgondagen. Kanske kissa igen?! För hundrade gången denna kväll, kan det vara allt te jag har druckit som orsakar detta? ;) haha

Nu era jävlar har ni fått läst lite grann :) hehe

- over and out -
TT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0