En underbar söndag trots allt

Dagen började segt, tills vi käkade brunch(vi får kalla det så).
Då fick jag sådan mensvärk att jag inte ens kunde ligga ner.
Allt gjorde ont, det är bara få gånger det gör så ont att jag knappt vågar andas.
Men de få gånger det händer räcker gott och väl också.
Låg och hade ont i ca 2 timmar, det hade gått över(det mesta) runt kl. 2.
Då hjälpte min underbara gubben mig att handla till trerätters middagen jag skulle ha för tjejerna från skolan och resten av familjen här hemma :)
Det blev som jag hade planerat(meny-mässigt alltså), jag timade in allt perfekt tack och lov :)
Ett missöde hände, det var att det började ryka inne i ugnen för att jag grillade kycklingen där inne. Baconen avger sig så mycket fett.
Sen kom Carro med en bra kommentar då jag hade plockat bort bakplåtspappret.
"Det ser ut som att det har brännt under ifrån"(något sådär sa hon).
Jaha, då tändes min lilla glödlampa till hjärna. Man kanske ska skippa värmen underifrån? ;) haha
Så nästa omgång med kycklingar blev ju perfekta, och utan all giftig rök :D hehe
Förrätten var lite mättnade, sen blev det varmrätten. Då blev man mätt, men ville ändå ha lite mera :D hehe
Efterrätten smällde vi i oss bara för att "man måste ju" ;) haha
Mormor och morfar var också nöjda med maten, mormor blev så mätt att mamma fick halva hennes varmrätt :)

Nu tänker jag spendera resten av kvällen med att jäsa ;D haha
Jag har skrattat så jag satt fan och rapade hela tiden. Det var ju fullt i min lilla mage och skratta så man gråter, så då är det ingen bra idé att skratta då man har ont i magen utav all mat :D
Men fan vad kul jag har åt/med de tjejerna :)
Nästa gång blir det Connie eller Carros tur att fixa mat och bjudning :) hehe

Nej, nu ger jag upp för idag. Jag tänker utnyttja min säng nu, tills gubben kommer ;) hehe

Hehe, jag är jävligt glad utav mig.
Tack flickor för en underbar kväll med underbart sällskap och massa skratt :)

- over and out, med ett jävla brak -
TT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0