Körlektioner och lite gott och blandat

Fusk, säger jag bara. FUSK! ;)
Tänk om alla kunde ha en sådan tur och kunna åka till varmare breddgrader :)
Men jag kanske får lite tur då, för jag kanske får en veckas lugn och ro och samtidigt som jag är hundvakt en stund.
Men det är en helt annan historia.

Ja, just det har glömt att "meddela" att på måndag så börjar jag praktisera, jag kommer få vara på ett cafe(Boland Café) i Uppsala.
Det blir i 4 veckor och jag har verkligen tappat suget på att plugga.
Men det kan bero på att jag känner mig hängig, hoppas det iaf.
Men samtidigt kan jag förstå det för har man haft 10 veckors sommarlov med plugg.
Sen så kommer man tillbaka till skolan och ska då försöka få lite mera rutiner på dagarna med skola och förhoppningsvis lära sig något bra och nytt.
Jag är/var taggad till tusen inför en termin med psykiatri och få lära mig hur en människa fungerar i huvudet, alltså tankemässigt.
Men istället så har vi haft 1,5 vecka i skolan och sen gå direkt på praktik i 4 veckor. Jag känner mig verkligen inte glad då.
Men det är väl bara att gilla läget och försöka lära sig något utav det hela.

Jag har lite svag planer på hur min vår kommer se ut nästa år, eller det börjar väl redan i januari då det nya året kommer igång :)
Men det kommer jag nog snacka om mera senare ;)
Men nu ska jag iaf försöka bestämma mig vilket av alternativen jag ska välja på körskolan.

Det känns som att jag bör välja alternativ 2 där det är
10 körlektioner
halkbana
syntest
teorikurs på 8 gånger
introduktionskurs för handledare.
Det hela kommer gå på 8870kr(om jag har räknat rätt).

Men samtidigt undrar jag om jag verkligen behöver 10 körlektioner, för ska jag köra mycket privat så kommer jag kanske inte behöva det. Då kanske det räcker med 5 lektioner som är det första alternativet.

Om jag skulle ändra mig och vilja ha 5 kurser till så skulle det inte bli dyrare eller så, för kostnaden är densamma styckepris för lektionerna då.

Så det lutar åt första alternativet som är
5 körlektioner
8 dagars teori
halkbana
syntest
Introduktionskurs för handledare

allt för 6845kr.

För jag vill inte lägga ut för mycket pengar då det finns en chans att jag kanske inte behöver så många körlektioner, men man vet ju aldrig.

Jag ska först och främst ringa om introduktionskursen till mamma så jag kan börjar köra med hennes sen.
De svarade inte nyss, men de kan ju ha lunch :)

Så jag har kommit en bit på väg nu iaf :)
Inför mina planer till nästa år så bör jag nog ringa ett par samtal och höra mig för :)

TT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0