Budgetkris...

Ja, god morgon.
Jag hade missat helt och hållet vad som har hänt utomlands på sistone.
Jag har inte haft orken eller intresset att läsa tidingen eller titta på nyheterna.
Ibland tar media upp bara skit, inget som faktiskt intressera mig.
Här är en artikel om att USA måste göra nedskräningar och hela dramat har varit att Republikaner inte vill betala för aborter. Det frågan vet jag inte om de har fastställt, alltså hur det ska bli.
Men de har iaf nu enats om att budgetnedskärningarna ska vara på kring 38,5 miljarder dollar, deras årliga budget ligger på 3,5 biljoner dollar.



Ja, ni kan läsa artiklarna här iaf. DN brukar få mer info än Arbetarbladet eller UNT, eller åtminstone ge ut bättre artiklar.
Här kan ni läsa första artikeln, innan det var klart och sen har ni senaste artikeln.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/budgetoverenskommelsen-ar-nara

http://www.dn.se/ekonomi/budgetkrisen-over-i-usa

Det intressera mig faktiskt, för hade inte regeringen kommit fram till ett avtal så hade regeringen fått stänga ner flera avdelningar idag, ca 800 000 statsanställda hade fått varit ofrivilligt lediga.

Jag hade gärna velat sitta med på det där mötet, vad har de tagit upp egentligen? Och vad är deras personliga åsikter om allt?
Hur mycket en person än försöker så har jag aldrig mött en människa som inte kan vara totalt objekttiv när det gäller att diskutera politik. De måste säga sin personliga mening jämt.
Enligt mig, så ska det personliga lämnas utanför.
Politiker ska handla för hela folkets bästa och inte sin egen personliga åsikt.

Ja, ja. Jag kan diskutera om MIN personliga åsikt hela dagen om jag bara fick och orkade :)
Men idag så ska jag bara njuta av lugnet.

Så ha en underbar dag allihop där ute :)

TT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0