STORM!!!

Satans i gatan så slutkörd jag är idag, speciellt huvudet.
Har suttit sen 9 imorse i skolbänken och läst, diskuterat, läst, skrivit en massa och sen hann vi se en film om en Alzheimers sjuk man, En sång för Martin.
Det var bra, men att se en film på 1 timme och 45 minuter, tog den sista lilla musten som fanns kvar.

Men nu blir det mera läxor och sen så tänker jag bara DÖÖÖÖ, tror jag ;)

Vi har ju börjat med kursen Geriatrik och det hanslar ju om åldrandets sjukdomar, vi fokuserar väldigt mycket på demens och hur man bemöter dem som har det. Det är ju bra i sig, men jag skulle vilja ha lite mera varierat.
Jag tror jag kommer tröttna på allt prat om demens och så sen efter tag.
Men det är bara att bita ihop.

Sen så har vi fått lite uppgifter att göra under praktiken.
- Psykologi, massa frågor om vilket psykologiskt perspektiv min handledare på praktiken kan ha. Samt om de tillämpar vissa teorier eller inte i vårdarbetet.
- Omvårdnad, göra en handlingsplan om en person i boken.
- Arbetsmiljö, lite frågor om skyddsombud och sen hur brandsäkerheten är på praktiken.

Jag får väl se om jag kommer att överleva de här 4 veckorna med att ta in allt nytt och samtidigt fixa dessa uppgifter.

Jag har väldigt lätt för att bli ofokuserad i skolan, det kan nog bero på att de tjattrar för mycket, samt att jag har svårt att koncentrera mig ibland. Men det är jävligt mycket klagomål på att vi måste ha "läxor" under praktiken.
Men lyssnade de på vad Eva(läraren) sa så hade de nog förstått varför det är så. Vi har bara praktik 75%, medan resten ska vara läxor.
Vi får inte semester eller lov.
Vi kör heltidsstudier på en förkortad tid och det visste alla om innan de sökte till utbildningen.
Så att klaga sen på att det är för mycket under en period på 4 veckor, då vi faktiskt inte har sysselsättning på mer än 75%.
Så ska vi inte klaga.

Men nu ska iaf jag sätt mig med läxan och sen ta en välbehövlig vila :)

Ja, just det det är storm ute också!!!
Någon som vill mysa med mig??

En "gammal" bild utav storm

 

Detta är storm! Vi har nog en liten sommarbris om man jämför.


TT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0